Arkiv | 24 oktober, 2012

Dagen efter

Ja idag känns det som dagen efter, igår hade jag en riktigt jobbig huvudvärk, idag är det bättre, men den vill inte riktigt ge sig. Så man är lite mosig och seg, men det går åt rätt håll i alla fall. Tur det. Igår satt jag en hel del med min nackmassagekudde, först var jag lite besviken på den, fick för mig att den skulle massera, vet inte hur jag kunde tro det, men så var det. Men den vibrerar och kan även värma och det har faktiskt hjälpt mig. Nu är det två dagar som vanliga värktabletter inte ville hjälpa men nackmassagen hjälpte en hel del. Ska sätta mig med den idag igen för att förhoppningsvis få bort det sista av värken.

Embedded image permalink

Nu kl. 11.00 idag onsdag så släppte SVT vilka programledare som ska leda Melodifestivalen 2013. Ni som känner mig väl vet att jag är värsta Mellonörden, det erkänner jag utan omsvep. Jag kan absolut stå för det, har inga problem med det. Vet att många tycker väldigt illa om detta, men så är livet. Vi föddes alla olika och vi kommer alltid att gilla olika saker, färger, kläder, personer, platser, maträtter m.m. Det är det som är charmen i livet tycker jag att vi är olika, tänk så himla tråkigt det hade varit om vi alla hade klätt oss helt lika, tyckt lika om allt, ätit samma mat som alla andra, m.m. Vilka tråkiga diskussioner det hade blivit, om ens någon diskussion över huvudtaget.  Men som sagt, jag och många andra älskar Melodifestivalen och allt runt omkring den. Så jag satt med live och följde när SVT släppte ”bomben”. Programledarna för Mello 2013 blir alltså Gina Dirawi och Danny Saucedo, det tycker jag är en perfekt kombination. Gina är klockren, hon var riktigt cool och naturlig förra året. Kändes som om hon verkligen var sig själv och det gillade jag. Danny behöver nog luta sig mot henne, men han växer nog in i det, sen får han nog bra hjälp, stöd och träning för att fixa det här, så det kommer nog gå riktigt bra. Nu ser jag fram emot februari 2013. 🙂

För att avsluta detta inlägget så finns det ett självklart sätt tycker jag, för att sammanfatta nästa års Melodifestival så får den ena av programledarna sjunga om hur han tror att det kommer att bli: