Arkiv | 8 oktober, 2012

Såld

Nu har vi äntligen fått vår gamla sängram och sängbord sålda. Tack vare Blocket, men det tog lite mer än en månad, så jag hade nästan gett upp hoppet om att vi skulle få dem sålda. Vi hade ändå sänkt priset med 300 kr, så det var ett väldigt bra pris för de tre delarna. De har stått i vardagsrummet så nu ser det bra ut där igen. Så skönt att de är borta nu, och vi trivs superbra i vår nya sängram och våra nya sängbord. Nu är nästa steg att sälja garderob och byrå i sovrummet och köpa liknande men vita, då passar det in med det övriga möblemanget där.

Efter lite mat ikväll så har vi mumsat på lite glass, för att fira Dede som fyllt 13 år som sagt. Blir nog lite tv snart, sen gissar jag på att jag kommer somna ganska tidigt ikväll. Imorgon får jag äntligen jobba igen, bara 2,5 timme, men alltid något.

Idag fick jag ett samtal från en psykolog som höll i en acceptanskurs som jag gick för två år sen cirka. Det var min smärtläkare som märkte att min fibromyalgi inte blev något bättre eftersom jag hade väldigt svårt att acceptera att jag fått det. Då rekommenderade han mig att gå den kursen, jag var villig att prova allt det som kunde få mig att ha mindre värk. Den kursen gav mig faktiskt en hel del, en del saker tyckte jag faktiskt var fjantigt, men jag tog åt mig av det jag tyckte var vettigt och det har jag stannat upp vid ett flertal ggr efter det, så det finns med mig på något vis. Nu ville hon utvärdera detta, hon hade t.o.m. fått tjänstledigt för att göra det, så hon frågade om jag kunde tänka mig att träffa henne för att sitta enskilt med henne och gå igenom mina tankar och erfarenheter om det och var jag står idag. Hon skulle skicka ett papper som jag skulle få fylla i och ta med mig till träffen som blir på torsdag denna veckan. Får se vad det kan ge.

Ännu en till bra låt:

Talar tyst om det här….

Jaa jag har gått och nynnat på en låt några dagar…”la la la la la la la la love me…” Tyckte den var riktigt bra och den som sjöng hade bra röst tyckte jag. Undrar vem det är tänkte jag. Sen lyssnade jag på en spellista på Spotify och då kom den låten och då kollade jag så klart vem det var som sjöng. Hmmm, det var Justin Bieber!!! Hahaha jag är ingen fan av den pojken, nej, men nu måste jag tyvärr erkänna att just den här låten gillar jag verkligen. Men har aldrig lyssnat på ett helt album med killen och det kommer nog inte hända heller, men ”As long as you love me” gillar jag som sagt….men du….vi talar tyst om det här va? 😉

 

Upp och hoppa

Godmorgon kära läsare! Hoppas natten varit god! Sitter och tittar ut genom fönstret och ser solen som skiner, härligt! Hösten kan verkligen vara vacker, man får passa på att njuta sådana här dagar. Alla färger och den sköna solen är riktigt trevligt. Man blir på gott humör. Så måndagen kan inte börja bättre. Imorse så följde jag med Dede på bussen. Det var första gången hon skulle börja åka buss till skolan. Tidigare cyklade hon, men nu har det börjat bli för kallt så nu har vi köpt busskort så hon kan åka buss när hon är hos oss. När hon bor hos sin mamma kan hon gå, för det är mycket närmare skolan. Dede är inte så van att åka buss och har som jag nämnt tidigare aspergers syndrom, och har bl.a. svårt för förändringar och nya saker. Så jag följde med henne på bussen imorse, så hon skulle se hur det går till med att betala med månadskortet och vart hon ska gå av m.m. Hon har även fått ett papper där vi skrivit upp alla avgångar som kan bli aktuellt för henne. Hon vet vart hon ska gå på och vart hon ska gå av. Hon kommer in i det där ju mer hon åker. Hon växer med ansvaret också.

Hon blev väldigt glad över presenterna hon fick igår kväll. Hon fick ett mobilskal med sina idoler Jedward och en t-shirt med en ”creeper”, alltså Minecraft som är ett dataspel som hon älskar och är riktigt duktig på. Så hon var riktigt glad och nöjd faktiskt och det är alltid kul att se. Ikväll ska vi äta lite glasstårta, för det blev så sent igår så vi tar det ikväll efter maten istället.

När jag kom hem efter bussen imorse så satte jag igång med att bädda sängen, plocka ur disken, satte på en tvätt, vek in tvätt och satte mig sen här och bloggade. Skönt att ta itu med det som måste göras på en gång. Jag försöker ofta göra det, för då kan man med gott samvete slappa efter det.

Idag händer det inget särskilt. Men imorgon em ska jag jobba som tentavakt, har bara ett pass bokat den här veckan, men två pass nästa vecka. Men jag måste eventuellt baka lite mer till på lördag för då ska vi åka till Knivsta för att fira Tomas brorsdotter som fyller 7 år och Denise som fyllt år också. Så då ska vi ha med oss kaffebröd eftersom vi firar Denise också. Man vill ju dela på det som ska göras då. Sedan fick jag nyss ett mail ifrån en som vill köpa vår gamla sängram och sängbord som ligger ute på en annons på Blocket. Jätteroligt om vi äntligen kunde få det sålt. Det har legat ute ett tag så nu vore det skönt att få det sålt.

Jag ska kolla om det kommit ut några mer jobb att söka, sen ska jag fylla i kassakort och skicka via internetkassan. Smidigt att det finns, så man slipper hålla på med papper och frimärke. Då spar man in både papper och pengar.

Igår hämtade Tomas ut nackmassagekudden som jag beställt. Jag trodde det skulle vara mer ”knådande” som det är på vår massagedyna, men när jag tänker efter är det nog svårt att få till det med en nackkudde. Den här vibrerar mer och jag gissar på att det gör att det släpper på spänningar som har bidragit till värken, sen kan man ha värme till också. Man kunde även koppla in sin mp3 eller mobil för att lyssna på musik som strömmar ut via högtalare på kudden. Kul! Han hämtade också ut shampoo och balsam från Maria Nila som jag vunnit på Facebook innan jag tog min paus därifrån. Jag har faktiskt haft turen att vinna en del saker via Facebook. Det är oftast väldigt enkelt att tävla och därför brukade jag tänka att jag lika gärna kan vara med och tävla. Det kostar inget. Jag har inte provat produkterna än. Däremot så har jag deras Ocean Spray som jag fått via Glossybox och den är kanonbra och luktar gott, och det är samma doft på shampoot och balsamet kände jag.

Embedded image permalink

Lämnar er med en ganska ny, skön låt från Rihanna: