Helgen är här

Fredag äntligen, alltid lika skönt! Var riktigt trött igår kväll när jag kom hem efter jobbet, men det var lugnt på ändå, bara en tjej som skrev en tenta. Jag satt och skrev vykort och satte på frimärken. Det är bra för då går tiden fort och jag håller mig pigg. Jag fick jobba en timme längre än vad som var tänkt från början. Så jag tog bussen hem då eftersom maken redan åkt hem då. När jag skulle gå till bussen så var det snöstorm ute, det yrde och blåste rejält. Snön slog mot mig i ansiktet. Skönt att få sätta sig i en varm buss och åka hem. När jag närmade mig Smedjebacken så snöade det ingenting där. Så väldigt lokalt tydligen. Idag är det kallt men solen tittar fram ibland.

Idag blir det småpyssel här hemma, tvättar och plockar lite. Sedan ska jag ta och färga håret. Ska faktiskt slå till med en ny färg idag, som det var flera år sedan jag sist hade den färgen. Det blir mahogny idag, det ska bli kul att förnya sig. Jag har haft mörkbrunt väldigt länge nu, så jag kände att jag ville förnya mig lite. Frisyren går inte att förnya så mycket, jag har så tunt hår så man kan inte göra så mycket av det. Men då är det kul att hitta på en ny färg, så mahogny så här till hösten blir nog snyggt tror jag. Jag hade det för många år sedan.

Jag ska passa på att måla naglarna också, så jag är snygg till imorgon då vi ska åka på kalas till hemstaden Örebro. Brorsonen har fyllt år och så även Denise. Så nu de ska firas av min familj äntligen. Ska bli roligt att träffa alla igen, det var ett tag sedan nu.

De ringde nyss från Samarkand där jag jobbar som tentavakt och jag fick fler tider då de vill att jag ska jobba, det är roligt! 🙂

Så ser min dag ut, inte så märkvärdig kanske men skönt att få gå hemma och plocka och greja lite så här innan helgen.

Måste sluta med en bra låt som ger lite skön fredagsstämning, så då får det bli en gammal goding i ny tappning:

 

2 thoughts on “Helgen är här

  1. Hi there,
    I know your blog through Viveka 🙂 I don’t speak a word of Swedish, but I love the cartoon about ”casual Friday” you posted 🙂 hahaha!
    Have a HAPPY weekend and greetings from rainy Vienna! 🙂

  2. Hi! So glad that you’ve find your way to my blog. Now I have a reason for writing my blog in both swedish and english. It’s a great way for me to learn more english and you my english readers can correct me when my english grammar turns out wrong.
    Yeah ”casual friday” is hilarious!!
    Hope your weekend is fine ours was great! Welcome to my blog!

Kommentera

