Arkiv | 2 oktober, 2012

Autumn Care – Glossybox

I måndags kom den vanliga Glossyboxen. De valde att kalla den för Autumn Care. Rå om sig lite extra nu när höstmörkret faller. Det innehåller alltid 5 saker i olika storlekar som jag berättat om tidigare.

Denna gång såg innehållet ut så här:

Embedded image permalink

Första saken var en handcreme från Cowshed. Innehåller grapefruktolja och koriander. Den luktar inte så värst gott kan jag säga efter att ha provat den, men den var väldigt bra. Smörjer oftast in mina händer till natten och då har jag testat den. Vill nog inte lukta så där konstigt dagtid.

Den andra saken är en multifunktionell produkt från Figs & Rouge. Det är en 100 % organiskt balm. Den kan du använda på både läppar, händer och övrig torr hud.

Den tredje saken är en bodyscrub från Anatomicals. Det är en grovkornig scrub med doft av melon.

Den fjärde saken är en dagkräm från Balance Me. Det är en lugnande och utjämnande dagkräm som innehåller Neroli, bergamot, petitgrain och citrongräs.

Den femte och sista saken är en tvål från Odd Molly. Den innehåller bomull och silke som är mjukgörande och återfuktande, samt essentiella fettsyror och E-vitamin.

Jag har provat alla saker förutom bodyscruben. Det är bra saker allting, men jag måste nog erkänna att det inte var min favoritbox, men för 139 kr så är det riktigt bra saker. Som alltid tycker jag att det är så kul att prova nya märken som jag säkerligen inte skulle komma i kontakt med annars, och även produkter som jag inte skulle testa annars.

Om ni är nyfikna på Glossybox så hör gärna av er till mig, jag berättar gärna mer för er. Varför inte prova på, man kan hoppa av när man vill.

Nej nu blir det tvmys med maken, imorgon kväll åker han till Stockholm för kurs under torsdagen. Imorgon ska jag upp tidigt för att jobba som tentavakt igen. Alltid lika kul. Sedan ska jag  klippa mig på eftermiddagen. Det har jag verkligen längtat efter, just nu känns mitt korta hår väldigt långt och det är bara drygt att göra i ordning på morgnarna.

Ha en fortsatt skön tisdagskväll!

At last…..

Embedded image permalink

Äntligen hittade jag henne, tredje gången jag var ute och ropade efter henne så fann jag henne, en bit ifrån oss. Det är en vändplan vid vår gata och det går ner som en backe där och där brukar hon gå genom så hon kommer upp på nästa gata, jag fann henne där vid ett hus. Rackarnas katt! Jag brukar skoja och säga att Missan är ”mammagris” och Tussan är ”pappagris”. Så jag sa det till Tomas på telefon att han får uppfostra ”sin” katt bättre. Skämt åsido, jag blir alltid lika glad när jag hör ett jam när jag ropar på Tussan och hon kommer fram. Det är alltid ett sånt ynkligt jam från Tussan. Missan jamar mörkare och mer bestämt.

Nu kan jag slappna av, har gått och varit orolig hela dagen. Jag var t.o.m. in till två av våra grannar och frågade om de sett henne och om de visste med sig att de hade haft garaget eller förrådet öppna. De är alltid så snälla och förstående. Skönt det.

Mattes pälsbebis

Vi har två katter, två systrar på 5 år. De är så fina och goa. Tussan och Missan heter dem och vi har haft de sen de var 12 veckor gamla. Jag är oerhört fäst vid dem och kallar dem för mina små pälsbebisar. De är bortskämda ordentligt, men de tycker jag de ska vara, de lever så få år så då kan de få ha det riktigt bra de åren.

Det enda negativa med dem är att de drar in djur, får fästingar på sig och att de kan försvinna och vara borta längre än vad de brukar ibland. Just nu har det sistnämnda hänt. Tussan gick ut vid 18.30 tiden igår och har sedan dess inte varit inne. Inget konstigt alls, säger ni då. Nej det kan vara så, men nu regnade det igår kväll och det gillar inte Tussan. Hon har inte varit inne och ätit alls och brukar alltid sedan några veckor komma tillbaka och sova några timmar i vår säng senare på kvällen. Oftast går hon ut på morgontimmarna sedan kommer hon igen senare på morgonen, eller fm. Så har hon inte gjort nu. Jag har varit ute och letat efter henne nu på morgonen. Ropat och skakat på godisburken. Men ingen Tussan. Det har hänt några ggr att hon lyckats blivit inlåst i grannarnas skjul/förråd. Jag har varit där och ropat utanför dem också, men inte hört nåt. Kollat utmed vägarna om hon ligger där påkörd, men jag såg inget. Nu regnar det igen och hon har inte kommit in. Vi har t.o.m. skaffat en webbkamera så vi kan se när katterna går in och ut. Det är bra när vi är borta, så vi vet att de lever och om de har tagit in något djur. Men där syns hon inte förutom då när hon gick ut igår kväll.

Mattes lilla goa Tussan, kom hem nu så matte kan bli lugn igen.