On the road

image

Nu är vi på väg mot Örebro. Min hemstad. Där har jag bott större delen av mitt liv, född och uppvuxen där. En del av min familj bor kvar där och kommer nog göra det ett bra tag till.

Idag ska vi ha kalas hos min tre år äldre bror Leif med familj. Han är gift med Madde och de har två barn tillsammans. En dotter på 12 år och en son som nyss fyllt 16 år. Sedan vill min familj även fira Denise som också fyllt år som ni redan vet. Hon blir firad flera ggr om. Det är väl en positiv sak med att ha två hem.

Sedan kommer även min mamma Elsie som blir pensionär den sista februari nästa år. Hon lever själv sedan många år tillbaka. Min syster och hennes fästmö och syrrans två barn kommer också. Det är faktiskt en del i hennes liv som rörde upp mycket känslor inom vår familj. Ska nog skriva om det en annan gång.

Idag skiner solen och det är alltid trevligt. Tyvärr har nästan alla löv blåst av träden så de vackra färgerna man kunde njuta av för några veckor sedan är borta.

Idag på förmiddagen så har min vän Viveka som ni kanske har sett kommenterar här i min blogg ibland, skrivit ett helt inlägg om mig! Jag känner mig verkligen hedrad och hon har skrivit så fint om mig och mitt liv. Tack Viveka! Jag ska länka till det inlägget imorgon eftersom jag skriver det här på mobilen i bilen. Då får även ni ta del av det.

Hoppas ni får en bra lördag!
Vi hörs mer imorgon!

6 thoughts on “On the road

  1. I am looking forward to following you! I’m so glad I read about you on Viveka’s blog! :))) Granny Gee/Gloria (Faye Brown Bates)….. happycolorsandgrannygee.blogspot.com (my primary blog with photos)

    • Hi Gloria! Thank’s for following my blog! I have thought about writing my blogs in both english and swedish and now I have a reason for it I think. But my english isn’t always so great, the grammar turns out wrong sometimes. But you english readers can correct me so I’ll learn more. It is a way to learn more and to not forget my schoolenglish. 🙂 Welcome Gloria!

      • I’m so happy to meet you! :))) It doesn’t matter about making mistakes in English… we just ask questions, ha! I have several Swedish books and I can use the Google translator when needed.

        I had a special Swedish friend named Lena… we wrote for 12 years every day…. she died last year (I still can’t believe it). So, I’m happy to look up words to know their meaning, or just ask you. :))) Gloria/Granny Gee

      • Sorry to hear about your dear friend Lena. How did you get to know her?
        I know, it’s not about writing perfect english….the most important thing is that can understand it.
        Looking forward to get to know you! 🙂

  2. Nöjet är helt och hållet mitt … har redan ett par blogging systrar ute i världen som har besökt Dig, men fattar mycket lite. Ha en underbar weekend och vi ses när festandet är över. Någon av mina bloggande vänner berättade att där de bor .. firar man sin födelsedag lika många gånger under det kommande året, som man fyllt. Så jag har 62 firande kvar. Underbart.

    • Tack för att du skrev det fin inlägget och att du ökar på mina läsare. Nu får jag en anledning att skriva mina bloggar på både engelska och svenska.
      Vi hade en jättefin och mysig dag i Örebro igår. Så kul att träffa familjen igen. Hoppas din helg varit bra.

Kommentera

