Arkiv | 3 oktober, 2012

Nu är det klippt….

Ja nu så har jag äntligen varit till frissan, alltid lika underbart när jag går därifrån. Nu vet jag att håret blir mer lättskött framöver, slipper stå och stånka och aldrig få till det som jag vill. Bytte frissa för några månader sedan och stortrivs med den jag har nu. Trivdes med min förra också, men det var nästan smidigare att klippa sig i Ludvika speciellt eftersom jag var där nästan varje dag när jag pluggade förut.

Embedded image permalink

Klipper mig på zynk hos Jenny, en ung jätteduktig tjej som alltid är lika rar. Blir alltid supernöjd när jag är där. Tyvärr har jag så tunt och fint hår så det finns inte så mycket man kan göra med mitt hår, så det blir oftast samma frisyr, men jag trivs i den. Så här blev resultatet idag! Har faktiskt planer på att färga mig mahognyrött, har haft det förut och det kan vara snyggt till hösten.

När jag kom hem så hade min gulliga vän Helena varit hos oss och ställt min leverans av Oriflamegrejer utanför dörren. ( Tack så mycket vännen! 🙂 ) Idag innehöll det bl.a. dessa vackra muggar:

Embedded image permalink

10 kr av priset för varje mugg går till SOS Barnbyar i Ukraina. Det gjorde att detta köp kändes helt ok. Snygga är de också.

Jobbet gick jättebra, det var 15 st som skrev tenta idag, och jag gillar när det är många, för då håller jag mig piggare, det händer mer och det finns mer att titta på, som jag ju faktiskt ska göra. Tre olika sorters tentor var det idag och det är också roligt. Jag tycker det är kul att prata med studenterna efteråt om det finns möjlighet och det är verkligen blandat med åldrar.

Nu ska jag snart fixa lite pastasallad med kassler tänkte jag, maken är gullig och handlar efter jobbet så det slipper jag. Sen drar han iväg till Stockholm senare ikväll. Han ska som sagt på kurs imorgon torsdag. Så jag blir helt ensam i ett dygn, trist, men tur att jag har katterna hemma iaf. Får säga åt dem att se till att hålla sig inne extra mycket…hehe.

Idag får ni lyssna till en låt av f.d. Ace of Base medlemmen Jenny Berggren. En låt som kom för två år sedan tror jag. Den hade jag som ringsignal ett bra tag. Älskar refrängen, blir glad av den.

Ha en skön kväll!