Try, try, try

Satte mig och tittade på Pinks nya video ”Try”. Där dansar hon loss i en dansstil som kallas för The Apache Dance. En väldigt cool och häftig video. Först blev jag hänförd av dansen men sedan lyssnade jag på texten som var väldigt bra.

”Where there is desire
There is gonna be a flame
Where there is a flame
Someone’s bound to get burned
But just because it burns
Doesn’t mean you’re gonna die
You’ve gotta get up and try try try
Gotta get up and try try try
You gotta get up and try try try”

Det är en mycket talande text tycker jag. Att inte ge upp och försöka, det är något man behöver intala sig många gånger. Oftast handlar det om ofarliga saker så man kommer inte dö om man försöker. Om man nu inte heter Felix Baumgartner och ska göra ett rymdhopp på 39 kilometer upp i rymden. Men de flesta av oss är inte så extrema som han är. Tror jag i alla fall. 🙂

Har man den rätta känslan för det så ska man självklart ge det ett värdigt försök, men det kan även vara så att man inte känner för det först, men efter man har gjort det så känns det så härligt att man gjorde det. Nu sjunger Pink om att våga ta steget till kärlek, men jag tycker man kan omsätta låtens budskap ”Try” till mycket andra företeelser i livet.

Här kan ni se den mäktiga videon:

 

One thought on “Try, try, try

  1. Håller fullkomligt med dig … om att vi skall I all fall försöka innan vi ger upp. Ingen fan av PINK och kommer nog aldrig att bli – även om dansen är häftig.

Kommentera

