Regnig och grå tisdag

image

Det är riktigt mörkt på morgnarna nu när man går upp tidigt. Idag känns det fortfarande mörkt och trist fast klockan är efter 8. Men det regnar lite idag och det bidrar till det gråa och trista.
Jag är på plats på Samarkand för att jobba som tentavakt från kl.9-13. Det är jag alltid lika glad för. Jag behöver verkligen komma ut och träffa folk. Då trivs jag som bäst.

Efter jobbet så ska jag gå upp på stan och handla lite. Sen blir det bussen hem.

Jag är så glad att ni alla vill ta del av det jag skriver. Det betyder mycket för mig.
Ha en riktigt bra dag!

5 thoughts on “Regnig och grå tisdag

  1. Ja, usch så mörkt och trist det är om morgnarna! :-(! Känns som man går upp mitt i natten. Kanske hjälper något när vi ställer om klockan om 1½ vecka…
    Man får tända levande ljus och mysa!!
    Ha det gott!

    • Jaa jag var in på Åhléns och handlade på mig en del ljus, älskar att mysa med ljus under de mörka årstiderna. Det är nog det enda positiva med mörkret, att ljusen blir så mycket mysigare då.
      Ha det så bra!

  2. Ja, mörkret blir mer och mer påtagligt. Vi har haft en härligt solig, men lite blåsig dag här i Simrishamn. Roligt att följa med dig till jobbet. Imorgon är det dags för mig att ta mig tillbaka till Landskrona och zumba dansen.

    • Ja det var salen vi satt i idag. Ibland är det mindre salar, men skönt med lite utrymme, jag går runt och kontrollerar emellanåt också, och då är det skönt att inte gå precis upp i dem som skriver.
      Vad kul med zumba!! Dans och musik är en bra kombo!

      • Ja, jag tycker om min zumba timme .. varje onsdag. Bra för konditionen. Hatar gym. Trevligt jobb du har … vet att det inte är ett fulltids jobb, men trevligt att träffa nya människor – det saknar jag sedan gav upp yrkeslivet.

Kommentera

