Äntligen!!!

 

Äntligen kom så beslutet om min ersättning!! Nu sedan jag talade om för a-kassan att jag inte har för avsikt att göra omtentan så anser de nu att jag har rätt till ersättning!!! Så just nu känner jag mig väldigt lycklig!! För det har varit hemska veckor innan, att inte veta om jag får någon inkomst, jag klarar mig inte på det lilla från tentavaktsjobbet. Det är inte ens deltid. Så skönt att det är klart nu, nu kan jag slappna av. Det har varit spända veckor för både mig och maken. Inget roligt alls. Från den 24 september får jag nu ersättning, så jag går tyvärr miste om en och halv månad nästan. Jag blev arbetslös den 13 augusti, men nu mister jag tyvärr de veckorna fram tills 24 september eftersom jag hade uppgivit att jag skulle göra omtentan i fysiologin. Nu får jag strunta i den och det gör väl egentligen inte så mycket. Jag har redan läst kursen, det är bara det att jag inte får den kursen och högskolepoängen. Det är tyvärr mycket viktigare med ersättningen, så valet blev väldigt lätt.

Glada nyheter för mig och maken!! 🙂

4 thoughts on “Äntligen!!!

  1. Men gud vad glad jag blir för Din/Er skull gumman =) det är outhärdligt att gå och inget veta! Massa grattis till Dig från mig ❤ kramis!

    • Tack vännen! Jaa det har varit hemska veckor, vi har haft ont i magen och huvudet pga det här. Så nu kan vi äntligen slappna av. Sedan vore det så klart ännu roligare om jag kunde få ett bra jobb, men nu klarar vi oss iaf fram tills dess jag får ett jobb. Kraaaam till dig!!

Kommentera

