Måndag, Monday, Lundi, Montag, Lunes, Lunedi

Måndag morgon, ja nu är den här igen. Veckorna och dagarna går fort. Det är nog både bra och dåligt. Ibland vill man stanna tiden men ibland vill man att dagen ska gå fort. Helgen var trevlig. Kalaset var väldigt lyckat och alla skrattade och hade roligt. Det var så kul att alla kunde komma, den enda som fattades var Alex’s fästmö Amina som var kvar i Göteborg. Men vi hoppas få träffa henne under jul någon gång. Vi fick iaf träffa Jockes flickvän Linn som var en supergo och trevlig tjej. Alla Dedes syskon har träffat så fina respektive och det känns så klart väldigt bra. Dedes mormor och morfar är så goa och härliga också, och jag är glad att de alla accepterar mig. Igår så blev det lite plockande med kläder och fotograferande inför Traderaanonserna som vi ska lägga ut. Det tar tid men vi känner att det är värt det. Det är roligt att följa budgivningen sedan, om man har tur så blir det en budgivning som drar upp summan. Här är de annonser vi har ute nu: Vår Tradera

Idag ska jag ägna mig åt jobbsökeri en del, och sen fixa lite tvätt. Det blir nog en ganska lugn dag. Vad händer hos er idag?

 

3 thoughts on “Måndag, Monday, Lundi, Montag, Lunes, Lunedi

  1. Min måndag bestod av handlade till min 90-åriga mor i Simrishamn .. lite bloggade, strök lite av hennes tvätt och sedan ett par timmar med väninna och gott kaffe. Inget världsrubbande här heller. *ler

    • Det är skönt med såna dagar också. Min makes farmor ska fylla 97 i februari, hon är ganska frisk kroppsligt, men hon har tyvärr blivit lite snurrig på äldre dar, vilket är helt förståeligt. Jag tycker jag kan vara snurrig ibland och jag är 41, hur ska det bli för en annan när man blir ännu äldre? Hur mår din mor då?

      • Jodå. mamma’s kropp har gett upp en hel del, men annars är hon som sagt kristall klar i huvudet. Vet inte vilket som är bäst. Hon har hemhjälp men klarar mycket själv .. sitter i rullstol

Kommentera

