Städ och tvätt

Idag behöver det städas här hemma. Var kommer allt damm ifrån egentligen?? Ja med tre personer och två katter i huset så är det inte så konstigt med allt damm kanske. I natt innan vi skulle somna så hade jag legat ett tag och stört mig på en hemsk lukt. Näää det var ingen av oss som var skyldiga till den hemska lukten. Till slut så tittade vi under vår säng, som har en sängkappa ska nämnas, och där låg det en död sork. Den var alltså orsaken till odören. Fy sjutton, det var inget roligt att ta fram städgrejer mitt i natten och städa undan den. Vi vädrade hela natten och nu är odören borta tack och lov. Det är en baksida med att ha katter. Men fördelarna överväger som tur är. Så idag fortsätter städningen här hemma, ett måste.

[tvätt]

Tvätthögen ska minskas idag också har jag tänkt, ska bädda rent i sängarna och det ökar högen ändå mer. Men det är en ljuvlig känsla att lägga sig på rena lakan. Så vi vet vad vi har att göra idag. Men hinner nog med annat också.

Vad händer hemma hos er idag då? Kommentera gärna mina inlägg, det blir mycket roligare att höra vad ni tycker och tänker.

Ha en skön söndag kära läsare!

Kommentera

