Färgglada blommor

Inne igen efter en skön arbetsstund ute i trädgården. Det gick faktiskt över förväntan att jobba lite. Solen värmde rejält idag. Kändes otroligt att det kunde vara så varmt i september. Nu är alla vissna sommarblommor slängda och jag har även klippt ner en buske lite grann. Den hade dragit iväg så fult, så den blev mycket finare efter lite finputsning. Maken klippte det höga gräset. Så nu ser det normalt ut igen. Vi har legat sjuka ett tag både maken och jag och därför har trädgården stått orörd alldeles för länge. Kändes som allt blev vildvuxet. Så nu känner vi oss verkligen nöjda med dagsverket. Jag tog kort på några fina blommor i rabatten som fortfarande blommade så vackert och färgglatt.

Tycker alltid att det är en sån skön känsla när man tittar ut i trädgården och gräset är nyklippt. Det ser så rent och städat ut på nåt vis. Jag är nog lite konstig kanske som tycker det. Men snyggt blev det iaf. Nu blir det en lugn kväll. Lite mat om ett tag, sen kanske någon film eller några bra tv-program.

Hoppas ni har en fin dag i det vackra vädret.

2 thoughts on “Färgglada blommor

    • Hej Peter! Vad roligt att du hittat till min nya blogg. Jag såg att det var någon från Australien som läst och då gissade jag på dig faktiskt. Jag kan förstå att ni har det helt underbart i Australien. Kan tänka mig att det blir många härliga upplevelser för er. Nåt för er att tänka på i höst och vinter. Ha fortsatta sköna dagar i Australien!

Kommentera

